Banner
جدول مقایسه، نرم افزار‌های مشابه ارسال پیام انبوه واتساپ در ایران و جهان
دفتر تهران :میدان هفت تیر ، مجتمع تجاری اداری نگین آبی ، طبقه 6
021-86110280
دفتر تهران :میدان هفت تیر ، مجتمع تجاری اداری نگین آبی ، طبقه 6

علت بلاک شدن و رفع بلاکی حساب واتس اپ

در این مقاله قصد داریم شما رو ما علت و رفع بلاک شدن در واتساپ بپردازیم، ما رو همراهی کنید.

مسدود شدن حساب واتساپ معمولاً با پیامی مبنی بر اینکه “حساب شما از سوی واتساپ مسدود شده” قابل تشخیص هست.که با پیام زیر روبرو خواهید شد.

علت بلاک شدن و رفع بلاکی حساب واتس اپ

شماره شما از این پس مجاز به استفاده از واتساپ نیست. با پشتیبانی تماس بگیرید.

هر زمانی چنین پیامی رو در اپلیکیشن واتساپ خود مشاهده کردید، یعنی اکانت واتساپ شما مسدود یا بلاک شده است.  البته نوع دیگه ای از بلاک شدن هم داریم که به صورت موقتی می‌باشد که علائم دیگه ای داره،حالا هر کدوم از این موارد رو در ادامه با جزئیات با هم بررسی می کنیم، و سعی می کنیم مشکلات موجود رو رفع کنیم. مسدود شدن واتساپ در حال حاضر ظاهراً دو نوع هست. مسدود شدن دائمی واتساپ و مسدود شدن موقتی واتساپ.

۱- مسدود شدن موقتی واتساپ (whatsapp)

در این حالت یه تایمر برای زمان رفع مسدودیت حساب واتساپ نمایش داده میشه و میتونید ببینید. در این حالت معمولا دسترسی به بخش پشتیبانی اکانت واتساپ از طریق خود اپلیکیشن امکان پذیر هست. چون شما هنوز داخل خود اپلیکیشن هستید. در واقع در این حالت می تونید از مسیر زیر به پشتیبانی واتساپ پیام ارسال کنید و درخواست رفع مسدودیت سریع تر رو هم بدید. گرچه شخصاً بعید میدونم تاثیری داشته باشه، اما تیری هست در تاریکی؛ امتحانش ضرری نداره.

option > settings > help > contact us

علت بلاک شدن و رفع بلاکی حساب واتس اپ به صورت موقتی

علت بلاک شدن های موقتی واتساپ، استفاده از برنامه های غیر رسمی مثل WhatsApp Plus و GB WhatsApp یا YOWhatsApp و هر برنامه غیر رسمی دیگری که ستفاده کرده اید می‌باشد. نکته ای که همیشه به یاد داشته باشید این سرویس ها، هم خانواده فیسبوک، همچون اینستاگرام و واتساپ به دلیل هوش مصنوعی فوق العاده بالای که دارند، خط قرمزهای امنیتی زیادی رو برای کاربران در نظر گرفتنداند.

که همین خودش گاهی باعث بلاک شدن اشتباهی کاربران هم می شود. حداقل کاری که باید انجام گردد، این است که هرگز از اپلیکیشن های غیررسمی و اصطلاحاً اسباب بازی استفاده نفرمایید. چون هم امنیت اطلاعاتتون را به خطر می افتد و هم امنیت اکانتتون و نتیجه اش هم میشد همین مسدود شدن های موقتی یا گاهی هم دائمی به وجود می‌آید.

چطور اقدام به رفع مسدودیت حساب واتساپ (whatsapp) کنیم؟

زمانی که بلاک شدن به صورت موقتی رخ داده باشد، باید صبر کنید تا، زمان اعلام شده از سمت برنامه به پایان برسد و،بعد تو تنظیمات گوشی مراحل زیر را انجام دهید :

More Options > Settings > Help > App info

نام برنامه واتساپ که حالا WhatsApp Plus یا GB WhatsApp یا YOWhatsApp یا هرچیز دیگه ای هست رو پیدا کنید و وارد برنامه واتساپ بشوید، و مراحل زیر رو هم طی نمایید:

More options > Chats > Back up chats

با این کار در واقع از اطلاعات و چت ‌های یک بک آپ یا نسخه پشتیبان گرفته می‌شود، در مرحله بعدی را انجام دهید :

Settings > tap Storage > Files

اسم فایل واتساپ غیر رسمی ،رو به واتساپ ( whatsapp) تغییر دهید. بعد از انجام مراحل گفته شده واتساپ اورجینال را دانلود نمایید، بعد از نصب و ورود زمانی که پیام نسخه پشتیبان را رویت کردید، گزینه Restore > Next رو بزنید تا پیام های شما از جی بی واتساپ یا هر نسخه ای از واتساپ که قبلا داشتید، به واتساپ جدید، منتقل(Restore) گردد.

واتساپ شما از حالت مسدودی موقت خارج شده است. اگر بعد از انجام کارهای بالا همچنان مشکل دارید یعنی یه جای کار ایراد داره. باید کل مسیر رو دوباره تکرار نمایید.

۲- مسدود شدن دائمی واتساپ (whatsapp)

مسدود شدن دائمی اکانت معمولاً با پیام هایی مشابه «شماره شما از این پس مجاز به استفاده از واتساپ نمی‌باشد. با پشتیبانی تماس بگیرید.» نمایش داده می‌شود.

در واقع در این حالت شما قادر به استفاده مجدد از واتساپ نیستید و نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید. با توجه به اعلام خود شرکت واتس اپ، دلایل بلاک شدن و یا مسدودی تنها یک چیز هست: “عدم توجه به مقررات”.

در ادامه از زبان شرکت WhatsApp ،این مورد رو مشاهده می کنیم . واتساپ : برنامه‌های پشتیبانی نشده‌ای مانند WhatsApp Plus و GB WhatsApp یا برنامه‌هایی که ادعا دارند گفتگوهای واتساپ شما بین گوشی‌ها جابجا می‌کنند، نسخه‌های دستکاری شده واتساپ هستند. این برنامه‌های غیر رسمی به دست اشخاص ثالث توسعه یافته‌اند و نقض شرایط استفاده از خدمات ما هستند. واتساپ از این برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند.

چون ما نمی‌توانیم روال‌های امنیتی آن‌ها را تایید کند، به همین راحتی واتساپ اعلام کرد اگه از این برنامه های غیررسمی استفاده کنید، حساب کاربری شما را بلاک می‌نمایید.

علت مسدود شدن حساب واتساپ به صورت دائمی

در حالت عادی امکان این نیست که از مسدودیت دائمی واتساپ خارج گردید. در واقع این نوع از مسدودیت ها، از نظر واتساپ خلاف محسوب می گردد ، و به این راحتی رفع مسدودی رو صادر نمی‌نماید .

واتساپ میگه: بلاکت کردم چون قوانین رو زیر پا گذاشتید

. اگه فکر میکنی اشتباهی شده به پشتیبانی ما پیام بده بگو اشتباه شده است.

این که قوانینی که واتساپ برای خودش از اهمیت بالای برخودار است. رو می تونید از لینک مشاهده قوانین واتساپ ببینید و بررسی کنید که کجای کار شما اشتباه بوده که از واتساپ بلاک شده اید . قوانین واتساپ رو می ‌توانید مطالعه نمایید.

چطور از مسدودیت دائمی واتساپ (whatsapp) خارج بشیم؟

برای رفع مسدودی دائمی واتساپ متاسفانه مثل روش قبل با یه تغییر نام و نصب برنامه اصلی مشکل حل نمی‌گردد. باید به پشتیبان واتساپ پیام ارسال کنید و ازشون تقاضا کنید شما رو رفع مسدودیت کنند.

چطور باید با پشتیبانی واتساپ برای رفع مسدودی تماس بگیریم؟

برای تماس با پشتیبانی واتساپ برای رفع مسدودیت سه راه دارید. می‌توانید هر سه راه و یا فقط یک راه رو تست نمایید. پیشنهاد ما این است، که همزمان هر سه راه تماس را تست نمایید.

  • راه اول تماس با پشتیبانی واتس اپ (تماس از اپلیکیشن)

راه اول این است که وقتی پیام “شما بلاک شدید و با پشتیبانی تماس بگیرید” رو دیدید، روی گزینه تماس با پشتیبانی که در همون کادر قرا ردارد کلیک کنید.

و مراحل ارسال پیام رو طی کنید، متن پیام باید به زبان انگلیسی نوشته بشه. مثلا به صورت زیر:

سلام

شماره حساب من +۹۸۹۰۳۳۶۳۲۳۴۳ در واتس اپ مسدود شده است.

من با این حساب عمدا قوانین واتس اپ را نقض نکردم.

من فقط با واتس اپ کار می کنم. لطفاً حساب من را باز کنید.

از تیم پشتیبانی WhatsApp متشکریم.

Hello

My account number +989033632343 on WhatsApp is blocked.

I didn’t deliberately violate WhatsApp’s laws with this account.

I’m only working with WhatsApp. Please unblock my account.

Thanks for the WhatsApp support team.

در متن بالا به جای شماره نوشته شده باید شماره خودتون رو با کد +۹۸بنویسید.

  • راه دوم تماس با پشتیبانی واتس اپ (تماس از طریق سایت واتساپ)

راه دومی که وجود داره از طریق سایت واتساپ می‌باشد.

کافیه با رفتن به این لینک و پر کردن موارد خواسته شده و ارسال پیام، منتظر پاسخ از سمت واتساپ باشید.  

  • راه سوم تماس با پشتیبانی واتس اپ (تماس از طریق ارسال ایمیل مستقیم)

در این روش می تونید از طریق ارسال درخواست به ایمیل پشتیبانی واتساپ، مسدود شدن حساب کاربری واتساپ خود را اطلاع دهید. و درخواست بازبینی حساب واتساپ رو اعلام نمایید. کافیه به یکی از ایمیل های زیر (به توجه به نسخه واتساپ) پیام ارسال کنید:

اندروید : support@support.whatsapp.com

کامپیوتر : webclient_web@support.whatsapp.com

سیستم عامل ویندوز : wp_web@support.whatsapp.com

ایفون : iphone_web@support.whatsapp.com

در هر کدوم از روش بالا، هر  جایی نیاز به متن درخواست بود، می توانید از متن نمونه انگلیسی که بالاتر گفته شده ، استفاده کنید. به هیچ عنوان از متن فارسی استفاده نمایید.

امیدوارم با انجام این روش ها بتوانید اقدام به رفع مشکل مسدود یا بلاک شدن حساب واتساپ گردیده باشد.